דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע הכי טוב אינו באמת הכי טוב אלא ברוב המקרים אפילו גרוע? 

מאת    [ 03/04/2011 ]

מילים במאמר: 810   [ נצפה 2358 פעמים ]

מדוע הכי טוב אינו באמת הכי טוב אלא ברוב המקרים אפילו גרוע? / מאת יואב ברנזון

 

 

המירוץ אחרי הכי טוב

 

אנשים רבים אינם מבינים ואינם מודעים להבדל החשוב שבין "הכי טוב" לבין "הכי טוב בשבילי". הם בטוחים שהדבר הכי טוב הוא בדיוק הדבר שהכי טוב בשבילם - פשוט כי הוא נחשב להכי טוב.

 

כתוצאה מכך, הם מחפשים את בן או בת הזוג שנחשבים להכי טובים. הם מנסים להתקבל ללימודים שנחשבים הכי טובים. הם בוחרים במקצועות שממותגים הכי גבוה והכי טוב. אבל אז הם גם מבינים את המחירים.

 

 

 

המחיר

 

לבחור בהכי טוב, שאינו בהכרח הכי טוב בשבילכם, אלא רק נחשב להכי טוב - הוא בדרך כלל בחירה מורכבת וקשה עם מחירים כבדים ולא פשוטים בכלל. למשל:

 

1. גבר שהתאהב ב"מלכת הכיתה" או "מלכת המסיבות" בגלל שהיא האישה הכי יפהפיה, מבוקשת, פופולרית ופיקחית שהוא ראה מגלה תוך כדי קשר קרוב איתה שהיא גם קרה, מתנשאת, מרוחקת ואינה בטוחה שהיא רוצה אותו כי היא בטוחה שהיא "שווה" הרבה יותר ממנו. בסופו של דבר הוא בוחר שלא לחיות חיים מאולצים וקשים עם אישה יפהפיה ומושלמת אבל גם ביקורתית וקשה שלא ניתן לספק אותה או לרצות אותה והוא מוצא אישה "אמיתית" יותר, שהיא גם נאה אבל גם חמה ואוהבת.

 

2. אישה שרכשה את הרכב הכי יוקרתי והכי יקר מגלה שעלויות ההחזקה שלו הן גבוהות מאוד ושהרכב נוטה להיכנס למוסך פעמים רבות כי הוא "עדין" ו"מיוחד". בסופו של דבר היא מבינה שהרכב אמור לשמש אותה ולא רק לשדר פוזה, והיא מחליפה את הרכב ברכב פשוט ופרקטי יותר שלא עושה לה בעיות בכלל ושעלויות ההחזקה שלו הן נמוכות ונוחות.

 

3. אישה שבוחרת במקצוע הכי נחשק והכי נחשב באוניברסיטה מגלה שבחיים האמיתיים המקצוע הזה הוא תובעני, אגרסיבי, רווי מתחים ומלא תחרותיות ופוליטיקה. היא עושה סוויץ בראש ובוחרת ללמוד מקצוע הומני ונעים יותר, מקצוע בו היא אינה מרגישה בתחרות אלא חופשייה לתת מעצמה, להיות יצירתית ולהינות ממה שהיא עושה.

 

4. גבר שבוחר לגור במדינה הכי נחשבת ובעיר הכי מרכזית בעולם כי הוא רצה לכבוש את העולם מגלה שהוא מרוחק מהמשפחה, מהחום, מהמדינה שלו ומהיכולת שלו להתחתן עם יהודיה. הוא בוחר לשוב לארצו הפשוטה ולחיות חיים חמים סביב משפחתו וחבריו.  

  

 

 

בלי אגו

 

הנטייה לבחור במה שנחשב וממותג כהכי טוב מקורה באגו. אנשים נדחפים על ידי האגו לעשות בחירות שנחשבות הכי טובות, כדי לקדם את עצמם בעיני אחרים ולתפוס מקום טוב בהיררכיה ובתחרות עם אחרים.

 

ללא האגו - אנשים נוטים לבצע את הבחירות הנכונות והמתאימות ביותר עבור עצמם, ללא קשר מה יגידו, מה יחשבו, איך יתפסו אותם וכיצד ישפטו אותם אחרים.

   

 

 

מה הכי טוב בשבילי?

 

השאלה המרכזית שכדאי לאדם לשאול את עצמו אינה מה נחשב להכי טוב, ולנסות להשיג את זה, אלא מה עושה לי הכי טוב ולשמור על זה. אדם יכול להשיג את הפרטנר שנחשב להכי מדהים והכי מובקש ולחיות איתו חיי סבל ולחץ במשך שנים, ולשם מה?

 

הדבר הכי טוב אינו מבטיח אושר, סיפוק או הנאה. הוא אינו בהכרח מבטיח התאמה ותחושה של רווחה. להיפך, פעמים רבות מדי, הדבר הטוב ביותר מוביל דווקא לתחושה של מתח, מלאכותיות, מאולצות, לחץ, מאבק והעדר כל נינוחות או רווחה.

 

וטיפ לסיום: לא כל הנוצץ - זהב. הזהב האמיתי אינו בהכרח נוצץ בתחילה אבל הוא טוב, מענג ונעים מהרגע הראשון. 

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה.   הוא מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.   יואב ברנזון פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני.   הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל.   הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם.   יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.   כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-2,112 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.   למידע מורחב על יואב ברנזון ועל עבודתו הענפה לחצו כאן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב